Visualizando por Autor Augusto Buchweitz

Ir a: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
o entre con las primeras letras:  
Mostrando reg. 8 a 27 de 39   ◄ anterior       siguiente ►  
Fecha de PublicaciónTítuloAutor(s)
2019Bilinguismo e multilinguismo: processamento, aprendizagem e uso das línguasBernardo Kolling Limberger; Mailce Borges Mota; Augusto Buchweitz
2021Brainhack: Developing a culture of open, inclusive, community-driven neuroscienceGAU, RÉMI; NOBLE, STEPHANIE; HEUER, KATJA, etc.
2021Brainhack: Developing a culture of open, inclusive, community-driven neuroscienceGAU, RÉMI; NOBLE, STEPHANIE; HEUER, KATJA, etc.
2014CLASSIFYING BRAIN STATES FOR COGNITIVE TASKS: A FUNCTIONAL MRI STUDY IN CHILDREN WITH READING IMPAIRMENTSCaroline Froehlich; Felipe Meneguzzi; Alexandre Franco, etc.
2014Conectividade intrínseca alterada entre regiões ligadas ao sistema de recompensa em adultos jovens que sofreram restrição de crescimento intrauterino pode estar associada à preferência por alimentos palatáveisRoberta Dalle Molle; Tânia Diniz Machado; Roberta Sena Reis, etc.
2019Decoupling of the Occipitotemporal Cortex and the Brain?s Default-Mode Network in Dyslexia and a Role for the Cingulate Cortex in Good Readers: A Brain Imaging Study of Brazilian ChildrenAugusto Buchweitz; COSTA, ADRIANA CORRÊA; TOAZZA, RUDINEIA, etc.
2018Discourse processing: An interview with Professor Evelyn FerstlFERSTL, EVELYN C.; LIMBERGER, BERNARDO KOLLING; Augusto Buchweitz
2019Effects of computerized cognitive training as add-on treatment to stimulants in ADHD: a pilot fMRI studyDE OLIVEIRA ROSA, VIRGINIA; ROSA FRANCO, ALEXANDRE; ABRAHÃO SALUM JÚNIOR, GIOVANNI, etc.
2019Effects of computerized cognitive training as add-on treatment to stimulants in ADHD: a pilot fMRI studyDE OLIVEIRA ROSA, VIRGINIA; ROSA FRANCO, ALEXANDRE; ABRAHÃO SALUM JÚNIOR, GIOVANNI, etc.
2021Escala para rastreio de dislexia do desenvolvimento: evidências de validade e fidedignidadeAna Bassôa de Moraes; Adriana Costa; Rudineia Toazza, etc.
2012Estudos sobre a relação entre bilinguismo e cognição: o controle inibitório e a memória de trabalhoBernardo Limberger; Augusto Buchweitz
2017Identification of autism spectrum disorder using deep learning and the ABIDE datasetHEINSFELD, ANIBAL SÓLON; FRANCO, ALEXANDRE ROSA; CRADDOCK, R. CAMERON, etc.
2014Identifying Autism from Neural Representations of Social Interactions: Neurocognitive Markers of AutismJust, Marcel Adam; CHERKASSKY, VLADIMIR L.; Augusto Buchweitz, etc.
2016Impulsivity-based thrifty eating phenotype and the protective role of n-3 PUFAs intake in adolescentsREIS, R S; DALLE MOLLE, R; MACHADO, T D, etc.
2016Language and reading development in the brain today: neuromarkers and the case for predictionAugusto Buchweitz
2014Listening comprehension and individual differences in working memory capacity in beginning L2 learnersAline Fay de Azevedo; Augusto Buchweitz
2015Listening Comprehension: Explicit Training on Listening Strategies in Beginning L2 LearnersAline Fay de Azevedo; Augusto Buchweitz
2013Neurociência e educação: Projeto ACERTAAugusto Buchweitz
2016O desempenho de crianças em fase de alfabetização em avaliações de leitura e escritaTEIXEIRA, MARIANA TERRA; LIMBERGER, BERNARDO KOLLING; Augusto Buchweitz
2019O efeito de priming sintático na produção de sentenças ativas e passivas por crianças falantes do português brasileiroMariana Terra Teixeira; Augusto Buchweitz