Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10923/2146
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEscosteguy, Ana Carolina Damboriarenaen_US
dc.contributor.authorMessa, Márcia Rejane Postiglionien_US
dc.date.accessioned2013-08-07T18:46:31Z-
dc.date.available2013-08-07T18:46:31Z-
dc.date.issued2006pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10923/2146-
dc.description.abstractO presente trabalho utiliza o circuito de cultura de Richard Johnson como ferramenta para refletir acerca do programa norte-americano Sex and the City, da HBO. Os três momentos do circuito (produção, texto e recepção) são contemplados a fim de desenvolver um estudo cultural crítico que permita um melhor entendimento de questões sobre as mulheres e a cultura da mídia na sociedade contemporânea. A pesquisa de recepção foi realizada exclusivamente com mulheres, fãs do programa, e o objetivo da articulação entre os três momentos do processo é delinear quais as representações da mulher que o programa difunde, investigar como as representações da feminilidade e masculinidade expostas em Sex and the City são interpretadas, reproduzidas e/ou resistidas por suas fãs, assim como até que ponto o programa reconfigurou, remodelou e/ou reafirmou uma determinada identidade feminina.pt_BR
dc.description.abstractThis study uses Richard Johnson’s circuit of culture as a means to analyze the North- American sitcom Sex and the City, produced by HBO. The three moments of the circuit (production, text, reception) are analyzed, in order to present a critical cultural study and have a better understanding of issues concerning women and the media culture in modern society. The reception research was conducted exclusively with women who were fan of the show, and the objective of this articulation for the three moments of the process is to outline the representations of women presented on the show, investigate how the representations of femininity and masculinity on Sex and the City are assimilated, reproduced and/or defied by the female fans, as well as determine the extension to which the sitcom reconfigured, reinvented and/or reaffirmed a feminine identity.en_US
dc.language.isoPortuguêspt_BR
dc.publisherPontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sulpt_BR
dc.subjectCOMUNICAÇÃO DE MASSApt_BR
dc.subjectPROGRAMAS DE TELEVISÃO - CRÍTICA E INTERPRETAÇÃOpt_BR
dc.subjectTELEVISÃO - SERIADOSpt_BR
dc.subjectFEMINISMO E TELEVISÃOpt_BR
dc.subjectMULHERESpt_BR
dc.titleAs mulheres só querem ser salvas: Sex and the City e o pós-feminismopt_BR
dc.typemasterThesispt_BR
dc.degree.grantorPontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sulpt_BR
dc.degree.departmentFaculdade de Comunicação Socialpt_BR
dc.degree.programPrograma de Pós-Graduação em Comunicação Socialpt_BR
dc.degree.levelMestradopt_BR
dc.degree.date2006pt_BR
dc.publisher.placePorto Alegrept_BR
Appears in Collections:Dissertação e Tese

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
000386515-Texto+Completo-0.pdfTexto Completo1,17 MBAdobe PDFOpen
View


All Items in PUCRS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, and are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. Read more.